La experiencia personal y la perspectiva antropológica en el aprendizaje del esquí nórdico. Realizar unos ejercicios en casa puede aelerar su aprendizaje
*Correspondencia: Feliu Funollet Queixallós ffunollet@gencat.cat
Citación
Funollet Queixalós, F., Inglés Yuba, E., & Gomila Serra, B. (2011). Personal Experience and the Anthropological Perspective in Learning Nordic Skiing. Doing Exercises at Home Can Accelerate Learning. Apunts. Educación Física y Deportes, 106, 9-17. https://dx.doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2011/4).106.01
Resumen
La experiencia cotidiana en las pistas de esquí nórdico nos sugiere la existencia de tres elementos básicos que al empezar a esquiar dificultan su aprendizaje: la falta de conciencia corporal, la dificultad en controlar la acción del tobillo y la vinculación de la sensación de deslizarse con el miedo súbito. Creemos que si esos tres elementos pudieran entrenarse en casa o en los centros educativos, luego en las pistas de esquí el aprendizaje se realizaría de forma más rápida y segura.
ISSN: 1577-4015
Rebut: 14 de septiembre de 2010
Acceptat: 6 de abril de 2011
Publicat: 1 de octubre de 2011
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES