The values of sport. A sociologic perspective
Klaus Heinemann
Citación
Heinemann, K. (2001). The values of sport. A sociologic perspective. Apunts. Educación Física y Deportes, 64, 17-25.
Abstract
The thesis of the article is the following: the sport hat not values. The values of sport are: 1. subjective judgements attributed by people according to their sporting experiences and the effects (positive or negative) they perceive; and 2. the judgements attributed to sport from institutions (clubs, fitness centres, the State, educational institutions…). Therefore, the values of sport are secondary and “causal” attributions given by persons and/or institutions. Each of the parts of the article develops the way in which the above mentioned thesis can be demonstrated in different fields: the person, the market (economic value of sport), institutions —mostly clubs— and the State. Conclusions discuss about the problems to establish the values of sport.
ISSN: 1577-4015
Publicat: April 01, 2001
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en