The Influence of Teaching Style in Youth Football
José Miguel Rodríguez Palacios
*Correspondencia: José Miguel Rodríguez Palacios josemiguelrodriguezpalacios@gmail.com
Citación
Rodríguez Palacios, J. M. (2016). The Influence of Teaching Style in Youth Football. Apunts. Educación Física y Deportes, 126, 46-54. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2016/4).126.05
Abstract
Mastery of teaching styles involved in the cognitive process of teaching/learning is essential for sports engagement. We evaluated 4 coaches and 65 young football players in the region of Huelva. The use of productive or reproductive teaching styles was recorded during a training session and intrinsic motivation, extrinsic motivation and lack of motivation were measured by a questionnaire. Significant correlation between attendance at training and intrinsic motivation has not been found. Nevertheless, significant correlation (p<0.05) between attendance at training and extrinsic motivation has been found. Preponderance of productive styles is not associated with higher levels of intrinsic motivation.
ISSN: 1577-4015
Rebut: October 28, 2015
Acceptat: July 19, 2016
Publicat: October 01, 2016
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en