Study of Achievement Motivation and Motivational Orientation in Physical Education Students
*Correspondencia: Bernardino Javier Sánchez-Alcaraz Martínez bjavier.sanchez@um.es
Citación
Sánchez-Alcaraz Martínez, B. J., Gómez-Mármol, A., & Más Jiménez, M. (2016). Study of Achievement Motivation and Motivational Orientation in Physical Education Students. Apunts. Educación Física y Deportes, 124, 35-40. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2016/2).124.03
Abstract
The aim of this paper is to analyze achievement motivation and motivational orientation by students’ sex and educational level. The research sample consisted of 228 students (121 boys and 107 girls) aged between 10 and 15 (M=12.31; SD=1.61). We used the Achievement Motivation in Physical Education Test (AMPET) and the Goal Orientation in Exercise Scale. The results showed higher levels of ego orientation and perceived motor competence in boys and secondary school students as well as higher levels of task orientation and anxiety about failure and stress in girls and primary school students. Moreover, greater orientation towards the ego will produce higher levels of perceived competence while a task orientation will produce higher levels of commitment and dedication in sport.
ISSN: 1577-4015
Rebut: May 8, 2015
Acceptat: September 16, 2015
Publicat: April 1, 2016
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en