Sportspersonship in School and Extracurricular Sports
Ignasi de Bofarull de Torrents
Manel Cusí
*Correspondencia: Ignasi de Bofarull de Torrents ibofarull@uic.es
Citación
de Bofarull de Torrents, I., & Cusí, M. (2014). Sportspersonship in School and Extracurricular Sports Balagué Serre. Apunts. Educación Física y Deportes, 116, 52-59. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2014/2).116.05
Abstract
This paper examines whether doing extracurricular sports increases sportspersonship based on three samples of primary and lower secondary education (aged 10 to 15) students in a neighbourhood of the city of Barcelona. The first two samples did extracurricular sports. The third sample, which was a control group, only did curricular sport. The sportspersonship assessment tool was the Multidimensional Sportspersonship Orientation Scale (MSOS-20). Our findings indicate that extracurricular sports generate multiple values linked to sportspersonship (effort, etc.) to a greater extent than curricular sport. However, the competitive spirit of extracurricular sports decreases in sportspersonship values such as impartiality.
ISSN: 1577-4015
Rebut: April 22, 2013
Acceptat: January 29, 2014
Publicat: April 1, 2014
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en