Social marketing at service of quality management. The case of Nautic Public Service in the Generalitat of Valencia
José Javier Mundina Gómez
Ferran Calabuig Moreno
Citación
Mundina Gómez, J. J., & Calabuig Moreno, F. (1999). Social marketing at service of quality management. The case of Nautic Public Service in the Generalitat of Valencia. Apunts. Educación Física y Deportes, 57 77-83.
Abstract
In the present paper, we deal with sport management in public services, concretely in a School of Sailing, from the marketing perspective, and more specifically from the sport social marketing. We analyse sport public services providing some strategies and tools to improve it. We understand that management in sport public services should be based on quality of service. First we will present a brief approach to the conception of quality. Moreover, we show the dimensions used to measure the School of Sailing’s service. Finally we provide some variables that can improve the management of services in public institutions.
ISSN: 1577-4015
Publicat: July 01, 1999
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en