Reflections around aquatic activity in children’s education
María del-Castillo-Obeso
Citación
del Castillo Obeso, M. (1997). Reflections around aquatic activity in children's education. Apunts. Educación Física y Deportes, 48, 34-46.
Abstract
In the face of the proliferation of programmes of “swimming” for children each time more younger, as in other activities more o less sophisticated for this same group, under the premise of “early stimulation”, this work reflects on the theore- tical approaches that support the programmes of intervention in the aquatic environment. Along with the general line of motor development in the individual, its also proposed to consider motor activity carried out in the aquatic environment as a different experience that contributes to the enrichment of the range of motor actions that the child has been acquiring in an apparently spontaneous manner during its first years of life. Without reaching any definite conclusions, the lines of intervention that assist what we call the deVelopment of the basic motor aquatic abilities, reveal themselves.
ISSN: 2014-0983
Publicat: April 01, 1997
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en
