Public urban spaces and sport as a source of social networks. The case of Barcelona
*Correspondencia: Núria Puig npuig@gencat.net
Citación
Puig, N., Vilanova, A., Camino , X., Maza , G., Pasarello , M., Juan , D., & Tarragó, R. (2006). Public urban spaces and sport as a source of social networks. The case of Barcelona. Apunts. Educación Física y Deportes, 84, 76-87.
Abstract
The article gives the results of a research conducted in Barcelona about public urban spaces and sport as a source of social networks. Five of these spaces have been observed and in-depth interviews have been conducted with users and people in charge of their management. Main results are: a) The creation of social networks requires that spaces and sport activities have certain features; b) Social networks are socially homogeneous; We found the following types: family networks, friends, immigration, wellness and post moderns; and 3. Relationship between social networks are of tolerance and respect concerning the agreed norms.
ISSN: 1577-4015
Publicat: April 1, 2006
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en