Physical Education Teachers’ Attitudes to Inclusive Education: A Review
Francisco Javier Hernández Vázquez
Jaume Casamort
Ana Bofill Ródenas
Jannick Niort
Domingo Blázquez
*Correspondencia: Francisco Javier Hernández Vázquez jhernand@gencat.cat
Citación
Hernández Vázquez, FJ, Casamort Ayats, J., Bofill Ródenas, A., Niort, J., & Blázquez Sánchez, D. (2011). Physical Education Teachers 'Attitudes to Inclusive Education: A Review. Apuntes. Educación Física y Deportes, 103, 24-30.
Abstract
This paper reviews the literature on students with special educational needs in relation to the attitudes of Physical Education teachers. The studies described are variables that relate to students and their special educational needs in terms of degree, type and student competence. Furthermore, the studies reviewed study Physical Education teachers (age, gender, experience, academic training and perceived competence). The paper ends with some critical analysis and suggestions for further research.
ISSN: 1577-4015
Rebut: June 25, 2009
Acceptat: July 20, 2009
Publicat: January 01, 2011
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en