Methodology in Reform. Actual aproximation
Antonio Gálvez Luque
Citación
Gálvez Luque, A. (1999). Methodology in Reform. Actual aproximation. Apunts. Educación Física y Deportes, 56, 92-94.
Abstract
This article tries to convey the difficulty that Secondary school teachers are confronting nowadays (in the last years of implementation of the educational reform) to impose to their students an emancipatory methodology according to the norm for basic curricular design in vigour in the different autonomous communities.
Throughout the text we will try to give some guidelines to accomplish the implementation of these methodologies in spite of having to deal with totally passive students without any personal initiative (lately a very common fact in education as well as in other fields).
For example, starting from a direct instructions methodology -to which they are well used- they could be encouraged to accede step by step to a resolution of problems approach, using intermediate methodologies.
ISSN: 2014-0983
Publicat: April 01, 1999
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en