Manifesto for Relational Teaching in Sport
Ernesto Mascarell Pérez
*Correspondencia: Ernesto Mascarell Pérez mascarell1960@hotmail.com
Citación
Mascarell Pérez, E. (2016). Manifesto for Relational Teaching in Sport. Apunts. Educación Física y Deportes, 126, 79-83. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2016/4).126.09
Abstract
Trapped in the modernity, sports teaching continues to sail between the objectivist reasons of behaviorism and the interpretive reasons of cognitivism, two hegemonic educational theories that rely on the existence of a universal truth or logic. In this article we carry out a critical review of these paradigms in order to demonstrate how their deterministic suppositions have reduced or limited sports development. Instead of them and as an alternative, we propose moving towards relational teaching which on ecological grounds enables us to successfully meet the educational challenges of sport in the postmodern era.
ISSN: 1577-8785
Rebut: August 4, 2015
Acceptat: May 18, 2016
Publicat: October 01, 2016
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en