Learning and teaching of basic roller skating skills
Ramon Vila
Núria Guitart
Joan Riera
Jordi Díaz
*Correspondencia: Ramon Vila ramonvila10@hotmail.com
Citación
Vila, R., Guitart, N., Riera, J., & Díaz, J. (2007). Learning and teaching of basic roller skating skills. Apunts. Educación Física y Deportes, 90, 27-32.
Abstract
Starting with the conceptual model which classifies the skills of sportspeople depending on the environment with which they interact, the aims to be achieved and the instruments used, we focused on the learning and teaching of basic roller skating skills. At a basic skill level, balance in the environment proves essential although roller skates themselves add variability to the interaction with the environment. Because of this, acquiring a good command of the skills involved in roller skating requires a long training period. In an effort to get closer to fully understanding the learning of such skills, we interviewed skaters and skating coaches with experience of figure skating and hockey. From these experts’ opinions, a number of guidelines on the effective teaching of roller-skating skills can be established.
ISSN: 1577-4015
Publicat: October 1, 2007
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en