Knowledge and action in the first stages of learning of the handball
*Correspondencia: Juan Antonio García Herrero gherrero@unex.es
Citación
García Herrero, J. A., & Ruiz Pérez, L. M. (2007). Knowledge and action in the first stages of learning of the handball. Apunts. Educación Física y Deportes, 89, 48-55.
Abstract
One of the objectives of this study has been to compare the effect of two methodological models of different sport learning on the knowledge base of the European handball. An technique approach and a tactic approach. Two groups of boys (n=14 y n=13) of 10-11 age practice 40 sessions of 50 minutes and 17 matches through the program. Different variables were evaluated and results shows that the tactic group increased the knowledge about the sport more than the technique group.
ISSN: 1577-4015
Publicat: July 1, 2007
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en