First-person Methodologies in Teaching Motor Skills
Raúl Sánchez García
*Correspondencia: Raúl Sánchez García raul.sanchez@uem.es
Citación
Sánchez García, R. (2010). First-person Methodologies in Teaching Motor Skills. Apunts. Educación Física y Deportes, 100, 32-40.
Abstract
First-person methodologies deal with the description and use of experiences as they appear to the performer of the action during a physical-sport activity. Such methodologies try to offer the participants useful tools by helping them to boost their own autonomous monitoring within the skill’s process of acquisition. Studies such as Masters et al. about explicit-implicit teaching and Wulf et al. about the focus of attention show examples of first person methodologies and present some general notions about how to use them. The discovery of phenomenal invariants and their transmission through adequate analogies, metaphors or simple instructions will be the basic methodological procedure Swimming case study will help us to show, more specifically, the issue we are referring to.
ISSN: 1577-4015
Rebut: December 21, 2008
Acceptat: April 21, 2009
Publicat: April 01, 2010
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en