Basis for Critical Didactics in Physical Education
Miguel Vicente Pedraz
*Correspondencia: Miguel Vicente Pedraz mvicp@unileon.es
Citación
Vicente Pedraz, M. (2016). Basis for Critical Didactics in Physical Education. Apunts. Educación Física y Deportes, 123, 76-85. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2016/1).123.09
Abstract
The finding of school failure in achieving a fairer society makes it necessary from the perspective of critical pedagogy to undertake substantial changes in disciplinary and disciplinarian curriculum models. Physical education is no exception; the configuration of its contents and methods significantly diverges from the democratic ideals of equity and diversity in the use of the body. Using this approach we explore the possibility of critical didactics as a transformative project for this subject: we examine the theoretical basis of a hypothetical process of de-disciplining, analyze the conditions that determine the question and assess its advantages and disadvantages.
ISSN: 1577-4015
Rebut: March 20, 2015
Acceptat: September 17, 2015
Publicat: January 1, 2016
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en