Applied Psychology: Turning Theory into Practice
Dan Abrahams
*Correspondencia: Dan Abrahams dan@danabrahams.com
Citación
Abrahams, D. (2014). Applied Psychology: Turning Theory into Practice. Apunts. Educación Física y Deportes, 117, 91-98. https://doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2014/3).117.10
Abstract
Sport psychologists who wish to practice ‘in the field’ face the challenge of utilising the theories developed, discussed and learnt in the laboratory and classroom, in less controllable, less predictable environments. Practitioners also require a greater range of applied resources to help guide them through the everyday problems that need to be solved as a consultant in elite and amateur sport. This article provides some solutions to the dichotomy between theory and practice. It outlines four lessons the author has learnt in over a decade working as a sport psychologist. Practitioners need to speak the language of the client, be both inductive and prescriptive, immerse clients in the language of improvement, and help clients understand that progress using sport psychology is simple but not always easy.
ISSN: 1577-4015
Rebut: August 14, 2014
Acceptat: August 26, 2014
Publicat: July 1, 2014
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en