Educational Introduction to Aerobic Endurance. (I) The Economic Race
Antoni D. Galera
*Correspondencia: Antonio D. Galera antonio.galera@uab.es
Citación
Galera, A. D. (2013). Educational Introduction to Aerobic Endurance. (I) The Economic Race. Apunts. Educación Física y Deportes, 113, 77-83. https://dx.doi. org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2013/3).113.08
Abstract
The author presents a series of systematic teaching factors for educational introduction to aerobic endurance, focusing on methods that can be used in schools over a prolonged period of time. The underpinning doctrine was developed by the author as a result of their experience with a group of children who took part in a Cooperative Physical Education school programme whose core content included developing aerobic endurance. Criteria for use in teaching are approached from the primary or secondary school standpoint, although they can also be tailored to other areas such as training at any age, leisure time activities, etc.
ISSN: 1577-4015
Rebut: February 11, 2013
Acceptat: May 16, 2013
Publicat: July 01, 2013
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en