Analysis of the Integration of Immigrant Students ThroughPhysical Education Classes
Macarena Ruiz-Valdivia
David Molero López-Barajas
María Luisa Zagalaz Sánchez
Javier Cachón Zagalaz
*Correspondencia: María Luisa Zagalaz-Sánchez lzagalaz@ujaen.es
Citación
Ruiz-Valdivia, M., Molero-López Barajas, D., Zagalaz-Sánchez, M. L., & Cachón-Zagalaz, J. (2012). Analysis of the Integration of Immigrant Students ThroughPhysical Education Classes. Apunts. Educación Física y Deportes, 108, 26-34. https://dx.doi.org/10.5672/apunts.2014-0983.es.(2012/2).108.03
Abstract
The paper analyses the integration of immigrant students through Physical Education (PE) classes using a sample of 322 students in the second and third stage at two primary schools aged between 9 and 14. They answered a questionnaire designed to gather information concerning their opinions about PE and the existence of problems of discrimination, inequality and integration in both PE classes and in other subjects. A descriptive study and a relationship study were performed in which statistically significant differences were found (p<.05) between sex, educational level, the origin of the students in the sample and the assessment of the items in the questionnaire.
ISSN: 1577-4015
Rebut: May 24, 2011
Acceptat: July 26, 2011
Publicat: April 01, 2012
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en