Proposal for a comprensive model for learning in aquatic activities through games
Citación
Moreno Murcia, J. A. (1998). Proposal for a comprensive model for learning in aquatic activities through games. Apunts. Educación Física y Deportes, 52, 16-23.
Abstract
This work tries to establish a generic mark of performance in aquatic activities. Considering the term “swimming” as insufficient to all the diversity of activities that exist in the aquatic medium, we propose a multiple classification of organisation in sporting aquatic activities and aquatic activities in general: maintenance-training, health, therapy and recreation. But, before the development of these ranges of performance, we propose a basic knowledge of the aquatic medium on the part of the child through programmes of educative aquatic activities. This proposal has support in the use of games and has its teaching base in a comprehensive model that uses a modified sporting game to achieve its objectives.
ISSN: 2014-0983
Publicat: April 01, 1998
Editat per: © Generalitat de Catalunya Departament de la Presidència Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC)
© Copyright Generalitat de Catalunya (INEFC). Aquest article està disponible a la url https://www.revista-apunts.com/. Aquest treball està publicat sota una llicència Internacional de Creative Commons Reconeixement 4.0. Les imatges o qualsevol altre material de tercers d’aquest article estan incloses a la llicència Creative Commons de l’article, tret que s’indiqui el contrari a la línia de crèdit; si el material no s’inclou sota la llicència Creative Commons, els usuaris hauran d’obtenir el permís del titular de la llicència per reproduir el material. Per veure una còpia d’aquesta llicència, visiteu https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.en